Leibnitz - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Leibnitz - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Leibnitz

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

07 Juni 2015 | Duitsland, Hannover

Op zondag gearriveerd In de Jachthaven "Marine Kameradschaft", tegenover het gebouw van de Swimmverein "Wasser freude 1989 e.V.", zutrit nur für mitglieder, maar Marjon en ik mogen er een radler van het vat drinken als we er met de hond wandelen.
In Hannover staat de Leibnitz Technische Universität, genoemd naar de wiskundige Leibnitz, grondlegger ( tezamen met Gauss ) van de wiskundige analyse. Zelden een vak waar ik een grotere hekel aan had. Dat geneuzel op de vierkante centimeter. Voor het kandidaats natuurkunde moest ik het grote Analyse I tentamen doen, eerst schriftelijk en als je daarvoor geslaagd was mondeling. Tot mijn grote opluchting ontving ik een uitnodiging voor het mondeling. "Meneer Numan", zei de hoogleraar, "U bent de allerlaatste van deze serie die ik uitgenodigd heb voor het mondeling. U hebt slechts een 5,5 voor het schriftelijk, maar U mag het altijd proberen".
Een vol uur (!) later, zei de professor uitgeput: "Het is nog steeds niks, maar ik kan U niet laten zakken. Dus moet ik afronden op een zes". Ik wankelde naar een cafetaria op de hoek van de Westerhaven en de A-straat, waar ze ook bier verkochten. Een half U later viel ik achterover van de kruk, compleet met het bord boerenkool dat ik had besteld. Ik had de weg naar boven gevonden.

Tags: Leibnitz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Hannover

Berlijn

Reis met de Hanuman naar Berlijn en Mecklenburg-Vorpommern.

Recente Reisverslagen:

25 September 2015

Kerkdriel

24 September 2015

Arkel

23 September 2015

Ellende bij Maarsen.

22 September 2015

Naarden-Vesting

21 September 2015

Strand Nulde
Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 68097

Voorgaande reizen:

02 Mei 2020 - 20 September 2020

Ronde van Friesland

01 Mei 2019 - 30 Juli 2019

Van de Mediterranée naar de Main.

21 Mei 2018 - 21 Mei 2018

Middellandse zee 2018

30 April 2017 - 30 September 2017

WeerHetDriehoekjeMaasMoezelRijn

05 Juli 2016 - 31 Augustus 2016

DriehoekjeMaasMoezelRijn

20 Mei 2015 - 30 September 2015

Berlijn

05 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

Overwinteren in Port St Louis du Rhone

Landen bezocht: