HornHautReduzierer - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu HornHautReduzierer - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

HornHautReduzierer

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

20 Juni 2015 | Duitsland, Potsdam

Lya heeft hoofdpijntabletten nodig, en Marjon wandelt een drogist binnen voor wat paracetamol. Maar dat is niet bij de drogist te krijgen. Daarvoor moet je bij de apotheker zijn. Nu zijn er apothekers genoeg. Het valt mij op dat er veel meer apothekers zijn dan drogisten. En dat ze flink reclame maken voor hun producten.

Ik turf voor het 8-uur journaal op Duitsland 1 :
10 reclameblokken
8 over geneesmiddelen
1 over chocolade
1 van een supermarktketen

Al deze geneesmiddelen zijn zonder recept te verkrijgen !
Dus deze keer geen : reclame voor auto's, reclame van doe-het-zelf zaken, mode, hypotheken, levensverzekeringen, banken. Een dat terwijl om kwart voor negen de Duitse vrouwen spelen tegen de Zweden. Het zal toch niet zo zijn dat de reclamejongens verwachten dat Duitsland ziekmakend slecht speelt !

Waarom moet er zoveel reclame gemaakt worden voor deze geneesmiddelen ? Ik zet de opties op een rij :
1. De geneesmiddelen werken helemaal niet maar gelukkig gaan de meeste ziekten vanzelf over.
2. De geneesmiddelen werken omdat het bombardement van de reclame de mensen overtuigd ( het zg. placebo effect )
3. Het maken van de geneesmiddelen kost eigenlijk geen drol, maar dingen die niets kosten hebben ook geen waarde ( zegt de econoom). Daarom moet de prijs omhoog, bijvoorbeeld door marketing kosten.

De meest fascinerende reclame was voor iets dat "Hornhautreduzierer" heet. Je smeert het op de onderkant van je voet en alle eelt verdwijnt. Óf het werkt niet (gelukkig maar) of het werkt inderdaad en dan lijkt het me levensgevaarlijk goedje.

• 21 Juni 2015 - 15:56

Martha Benedict:

Hans jij bezoekt toch wel vaker duitsland ?? Ik wil maar zeggen je bent een gezond mens want idd. dit soort "medicijnen"koop je bij de apotheker t.o.h. Toeristenbureau in Hinterzarten .hahaha

Het is leuk om te lezen wat jullie allemaal doen zijn we toch een beetje bij jullie. Leo en ik hebben gisteren ons 11 jaar durende huwelijk gevierd en zijn tot de conclusie gekomen dat er minimaal nog wel 11 jaar bij kunnen komen.

Kus voor beide van
    Martha