Gaspedaaltje - Reisverslag uit Neustrelitz, Duitsland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Gaspedaaltje - Reisverslag uit Neustrelitz, Duitsland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Gaspedaaltje

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

23 Juli 2015 | Duitsland, Neustrelitz

Komend weekend vieren wij ons veertig jarig huwelijksfeest aan de Mügelsee onder Berlijn. Marjon ligt nog tot vrijdag in het ziekenhuis van Neustrelitz, dus er is een probleem. Ik vaar nu alvast alleen ( Lya en Louwrens voorop) naar Berlijn We doen twee etappes in één keer dus het zijn lange dagen. Neustrelitz-Fürstenberg op Zondag, Fürstenberg- Zehdenick op maandag, Zehdenick- Oraniënburg op dinsdag. Omdat het in het begin van de week is, is het geklungel bij de sluizen Hemeltergend. De dagen zijn lang en eenzaam en ik probeer niet in slaap te vallen. Het doet me denken aan een voorval in Frankrijk, twee jaar geleden, We voeren gezellig met vrienden aan boord door het verbindingskanaal van de Moezel naar de Maas, toen de gaskabel van het bovenstuur brak. Daarna, op weg naar huis, konden we niet meer boven gas geven. Bij het naderen van sluizen zat Marjon dan benedendeks het toerental te regelen dat ik van boven riep tot verbijstering van de werkstudenten die als sluiswachters opereerden. Ik vond toen inspiratie voor een simpel versje :

Kus, mijn lief klein gaspedaaltje
Met jou vaar ik door een wonderschoon kanaaltje
Ik geef je nu een zoen,
Meer kan ik hier niet doen,
Totdat we ons terugtrekken in het achterzaaltje

  • 25 Juli 2015 - 16:30

    Martha Benedict:

    Hallo Hans het is nu zaterdag en ben een beetje nieuwsgierig hoe het met Marjon is. Is ze inmiddels weer uit het ziekenhuis??? groeten van Leo en Martha
    Hoe is het weer daar?? Hier bij ons is het windkracht 8 en veel regen maar bij schoonzus in Groningen schijnt te zon dus ik hoop dat jullie ook dat weer hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Neustrelitz

Berlijn

Reis met de Hanuman naar Berlijn en Mecklenburg-Vorpommern.

Recente Reisverslagen:

25 September 2015

Kerkdriel

24 September 2015

Arkel

23 September 2015

Ellende bij Maarsen.

22 September 2015

Naarden-Vesting

21 September 2015

Strand Nulde
Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 67889

Voorgaande reizen:

02 Mei 2020 - 20 September 2020

Ronde van Friesland

01 Mei 2019 - 30 Juli 2019

Van de Mediterranée naar de Main.

21 Mei 2018 - 21 Mei 2018

Middellandse zee 2018

30 April 2017 - 30 September 2017

WeerHetDriehoekjeMaasMoezelRijn

05 Juli 2016 - 31 Augustus 2016

DriehoekjeMaasMoezelRijn

20 Mei 2015 - 30 September 2015

Berlijn

05 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

Overwinteren in Port St Louis du Rhone

Landen bezocht: