Trouwdag - Reisverslag uit Hoei, België van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Trouwdag - Reisverslag uit Hoei, België van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Trouwdag

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

07 Mei 2017 | België, Hoei

"We laten ons niet kennen. Het is tenslotte Hans zijn trouwdag" zei mijn vader en we stegen in zijn oude Audi en reden naar Venray. Ik achterin in een grijs fluwelen trouwpak, haren tot op de kraag en een woeste lange baard. Geheel volgens de mode dus, van 1975.
We trouwden in de kapel van het klooster Jeruzalem. Als trouw misdienaar was ik natuurlijk expert in alle riten van het roomse geloof.
Daarna receptie in het hotel in Arcen. De volgende dag was het hemelvaart en reden we naar Twente ter voorbereiding van een echte Twentse bruiloft in het Wapen van Beckum. Vijfentwintig jaar later hebben we dat nog eens dunnetjes over gedaan op dezelfde locatie.
Over 8 jaar zullen we kijken of we de traditie in ere kunnen houden. Onderweg naar Hoei krijg ik om de haverklap een vleugje parfum in mijn neus. Nieuwe.

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012