De Leie - Reisverslag uit Deinze, België van Marjon Numan - WaarBenJij.nu De Leie - Reisverslag uit Deinze, België van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

De Leie

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

30 Mei 2018 | België, Deinze

Op het mooiste stukje water van Vlaanderen, tussen Gent en Deinze over de Leie, hadden we gezelschap van ons achternichtje Anne met twee kindjes en zwanger van de derde.
Anne hoort bij de categorie doorzetters. Uitgeloot voor diergeneeskunde in Nederland is ze afgestudeerd in Gent. Daar trof ze Meindert, nu advocaat gespecialiseerd in bouw en bouwvergunningen, werkzaam te Kortrijk. Het werd een gezellige dag. Prachtig vaarwater langs de mooiste huizen. Vergelijkbaar met de Vecht in Nederland. Deinze heeft een kleine jachthaven tegenover een mooi wandelgebied, de Brielsemeren. In Gent lagen we ook al tegenover zo'n gebied, de Blameersen. Met veel vertier voor kinderen. Goed gedaan.

Tags: Leie, Vertier

Verslag uit: België, Deinze

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012