De stress zakt ze in de sokken - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu De stress zakt ze in de sokken - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

De stress zakt ze in de sokken

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

02 September 2018 | Frankrijk, Béziers

Speciaal voor trouwe volgers met een nieuw gebit dit keer een aangepaste titel. Gisteren wilden we gaan liggen in Colombiers. Prachtige haven met dertig ligplaatsen. Maar dat mocht niet want er was feest. Tweehonderd meter verderop was de ligplaats van "La Belle Helène" en die was er niet. Mooi plekje, dus wij er liggen. Helaas, drie uur later toet,toet. Daar was de Belle Helène. Wij weer verder. Na vier kilometer achter een brug een redelijk plekje. Volgende morgen twee van de drie acculampjes uit. Motor wil niet starten. Noodaggregaat onder het luik vandaan gehaald. Oude benzine eruit. Nieuwe erin. Remmenreiniger in de carburateur. En lopen!
Na een kwartier motor starten en lopen!. Al met al wel een uur te laat bij de negen traps sluizen van Beziers. Wachten tot één uur. Schutten tezamen met twee huurboten met Duitse bemanning, beide tamelijk onkundig. Toen wij eindelijk in de haven van Beziers lagen zei Marjon: "De stress zakt me nu eindelijk in de sokken". Waarvan Akte. De Duitsers hebben Koelsch bier.
Vanavond is er lichtshow.

Verslag uit: Frankrijk, Béziers

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012