Rondje fietsen - Reisverslag uit Eernewoude, Nederland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Rondje fietsen - Reisverslag uit Eernewoude, Nederland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Rondje fietsen

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

31 Mei 2020 | Nederland, Eernewoude

Het is vandaag weer fietsdag en we hadden besloten om een rondje rechtsom de "Alde Feanen" te maken. Maar ja, het pontje liep niet, de weg was afgesloten en het bord was weg en zo werd het een rondje linksom.
Zo kwamen we onbedoeld en onverwacht in het plaatsje Wergea.
Hé , zei Marjon, dit is de plaats van "Aafkes tiental". Heb jij dat gelezen ?
Ikke niet. Ik heb er wel van gehoord. Waar gaat het over?. Weet ik niet meer. Het was een echt meisjesboek.
Dan maar richting Grou. Het landschap is onveranderd. Kilometers gladgeschoren wei. Geen vogels of landdieren te bekennen. Ja, soms een grote groep koeien, die geen Corona afstand kunnen bewaren. Twee paartjes zwanen verstoppen zich in de sloot. Een doodgereden jong haasje op de weg. Zelfmoord?

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012