Slangklemmen - Reisverslag uit Saint-Jean-de-Losne, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Slangklemmen - Reisverslag uit Saint-Jean-de-Losne, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Slangklemmen

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

09 Juni 2019 | Frankrijk, Saint-Jean-de-Losne

Ik was bezig met de vuilwatertank en het leek me beter twee nieuwe slangklemmen te halen in het winkeltje van de werf, H2O genaamd. Een deskundig man had in korte tijd de juiste maten uit het magazijn gevist en toen begon het afrekenen. De klemmen kosten 8 respectievelijk 4 euro. Na een minuut prutsen was de man er in geslaagd een bedrag van 8 eurocent op de kassa te laten verschijnen. Met stijgende verbazing moest ik constateren dat de door hem als zodanig aangemerkte correctie-toetsen niet het gewenste resultaat op hadden geleverd en als eindbedrag 12,08 moest worden afgerekend. Hij vertrok geen spier. Ik ook niet. Ik gaf hem 15 Euro. Ik was wat in gepeins verzonken en had niet in de gaten dat de man in volslagen paniek in de kassa graaide. Hij kon niet bedacht krijgen hoe hij 2,92 moest terug geven. Gelukkig zag ik na enige tijd de wanhoop in zijn ogen en haalde snel 8 cent uit mijn portemonnee. Vol dankbaarheid keek hij me lachend aan, maar het pleit was pas echt beslecht toen ik hem uitlegde dat hij mij nu 3 euro moest geven. Sindsdien zijn we vrienden. We groeten elkaar iedere keer uitbundig en hij informeert vriendelijk naar mijn boot en mijn vrouw. Let op de volgorde. Ik vroeg hem of ik mogelijkerwijs maandag de boot uit het water kon krijgen. Dat kon niet zei hij, maandag was het l'Ascension. (Hemelvaart). Bijna goed, maandag is het la Pentecôte (Pinksteren- Na vijftig dagen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 68412

Voorgaande reizen:

02 Mei 2020 - 20 September 2020

Ronde van Friesland

01 Mei 2019 - 30 Juli 2019

Van de Mediterranée naar de Main.

21 Mei 2018 - 21 Mei 2018

Middellandse zee 2018

30 April 2017 - 30 September 2017

WeerHetDriehoekjeMaasMoezelRijn

05 Juli 2016 - 31 Augustus 2016

DriehoekjeMaasMoezelRijn

20 Mei 2015 - 30 September 2015

Berlijn

05 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

Overwinteren in Port St Louis du Rhone

Landen bezocht: