Terug van de baby controle - Reisverslag uit Konz, Duitsland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Terug van de baby controle - Reisverslag uit Konz, Duitsland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Terug van de baby controle

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

01 Juli 2017 | Duitsland, Konz

Op 27 mei waren wij in Thionville aan de kade waar de gemeente 2 aanlegsteigers had geplaatst. We waren de enige. Op 28 mei waren we in Schwebsange in Luxemburg. We waren daar al eerder geweest. Veel poeha maar wel goedkope diesel. Op 29 mei tenslotte arriveerden we in Konz, op de samenstroming van de Moezel en de Saar. Toen, dinsdag, met een huurauto naar huis om onze Tiber weer te zien en het nieuwe kleinkind te gaan verwelkomen. Vandaag, zaterdag 1 juni, zijn we terug gebracht door Ton en Attie , waarmee we enige dagen zullen doorbrengen. De sluizen van de Moezel en de Saar zijn nog tot dinsdag 12 uur 's nachts dicht.

Natuurlijk wandelen we naar de Konzer Brücke, waar zoals U al uit eerdere verhalen weet dat Maarschalk Turenne van zijn paard is geschoten. Deze brug lag tot mijn verassing over de Saar en niet over de Moezel.
's avonds wezen eten in een kelder onder het oude gemeentehuis.
Der Ratsteller. Wie zegt dat Duisters niet van woordspelingen houden.

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012