Veertien euro drie en tachtig - Reisverslag uit Wambrechies, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Veertien euro drie en tachtig - Reisverslag uit Wambrechies, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Veertien euro drie en tachtig

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

01 Juni 2018 | Frankrijk, Wambrechies

Nog maar net in Frankrijk bespeur je al de sfeerverandering van een bijzonder land.
Buitengewoon gecharmeerd en vriendelijk, begripvol en behulpzaam zijn ze als je consequent je schoolfrans blijft stoethaspelen, zelfs als ze zelf in het Engels terug praten.
Ik, met mijn eindexamen vijfje scoor hier natuurlijk dubbele punten. Verder zijn Fransen echte bureaucraten met een merkwaardig gevoel voor precisie. De havenmeester zat met betraande ogen mijn reeds ingevulde briefje over te typen in een splinternieuwe computer uit 2018 - niet helpen Numan, dat tast zijn eigenwaarde aan - om na een kwartier tot de conclusie te komen dat ik hem veertien euro drie en tachtig schuldig was. Ik gaf hem vijftien euro en zei : Ca suffit. We schrokken allebei. Als beloning kreeg ik een knots van een factuur. Net of ik eindelijk die zes had gehaald.

Verslag uit: Frankrijk, Wambrechies

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012