Veertien euro drie en tachtig - Reisverslag uit Wambrechies, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Veertien euro drie en tachtig - Reisverslag uit Wambrechies, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Veertien euro drie en tachtig

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

01 Juni 2018 | Frankrijk, Wambrechies

Nog maar net in Frankrijk bespeur je al de sfeerverandering van een bijzonder land.
Buitengewoon gecharmeerd en vriendelijk, begripvol en behulpzaam zijn ze als je consequent je schoolfrans blijft stoethaspelen, zelfs als ze zelf in het Engels terug praten.
Ik, met mijn eindexamen vijfje scoor hier natuurlijk dubbele punten. Verder zijn Fransen echte bureaucraten met een merkwaardig gevoel voor precisie. De havenmeester zat met betraande ogen mijn reeds ingevulde briefje over te typen in een splinternieuwe computer uit 2018 - niet helpen Numan, dat tast zijn eigenwaarde aan - om na een kwartier tot de conclusie te komen dat ik hem veertien euro drie en tachtig schuldig was. Ik gaf hem vijftien euro en zei : Ca suffit. We schrokken allebei. Als beloning kreeg ik een knots van een factuur. Net of ik eindelijk die zes had gehaald.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Wambrechies

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 68064

Voorgaande reizen:

02 Mei 2020 - 20 September 2020

Ronde van Friesland

01 Mei 2019 - 30 Juli 2019

Van de Mediterranée naar de Main.

21 Mei 2018 - 21 Mei 2018

Middellandse zee 2018

30 April 2017 - 30 September 2017

WeerHetDriehoekjeMaasMoezelRijn

05 Juli 2016 - 31 Augustus 2016

DriehoekjeMaasMoezelRijn

20 Mei 2015 - 30 September 2015

Berlijn

05 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

Overwinteren in Port St Louis du Rhone

Landen bezocht: