Waar zijn we nu weer aanbeland ! - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Waar zijn we nu weer aanbeland ! - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Waar zijn we nu weer aanbeland !

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

04 Juni 2018 | Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

Voor de sluis van "le Moulin Lafosse" voor de tunnel in het kanaal Saint Quentin. Prachtige tocht. Samen met Piet en Toos uit Purmerend. Die kwamen we tegen in Cambrai. "Buurman, heb je ook geen televisie ? ".
(Zou me niet verbazen). "Ik heb net DAB gekocht en ik heb geen enkele radiozender !" Voor mijn vaste toehoorders : DAB betekent: Digital Audio Broadcasting. Daar wordt tegenwoordig veel reclame voor gemaakt op kosten van (Nederlandse) omroepen en electronica-fabrikanten. Digitale radio of televisie betekent dat beeld of geluid in zeer kleine mootjes wordt gehakt, bestaande uit nullen of enen. Daarmee is de kans op storing ook teruggebracht tot nul of een. Het bestaat al heel lang. Jaren geleden besloot de EU het te promoten door ieder land te verplichten minstens twee kanalen televisie en twee kanalen radio gratis aan te bieden per land. Zo geschiedde. Gratis ? De Fransen probeerden er onderuit te komen door de verplichting door te schuiven naar de Regio's .
En die: EU ? Nooit van gehoord. Gratis ? (Gebaar waarvoor nog geen emoticon is bedacht). Resultaat : Geen DAB. Zückerberg slaat groen en geel uit van ergernis. De politiek heeft toch eindelijk grip op de telecommunicatie.
Piet ? Ga maar vissen Piet.

Tags: DAB, Quentin

Verslag uit: Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012