Regels zijn regels - Reisverslag uit Hedel, Nederland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Regels zijn regels - Reisverslag uit Hedel, Nederland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Regels zijn regels

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

22 Juli 2018 | Nederland, Hedel

Ik herinner mij nog goed dat ik op de lagere school zat in Losser en dat ik "verkeersexamen" moest doen. Op fiets. Begeleid door de lokale politie. Daartoe had die zelfs - tijdelijk - een verkeerslicht geïnstalleerd op de hoek van de st Maartenstraat en de Froenstraat. Ik herinner mij dat ik kwam aanfietsen en dat het stoplicht op groen stond. Plotseling sprong het op oranje en direct op rood. (Er zat een agent achter het raampje van de Boerenleenbank te kijken). Ik schrok me wezenloos. Ik zwaaide flink met mijn rechterarm ten teken dat ik van plan was te stoppen, terwijl een mevrouw met een zware boodschappentas aan het stuur verbaasd naar me omkeek terwijl ze door het rode licht fietste. Precies zo verbaasd, niet vanwege het stoplicht, niet vanwege het rood, maar vanwege die zwaaiende arm, keek ik vandaag naar een foto van mijn zoon Wouter in de eerste sluis van de Saone, waarin hij trots op het voordek zat in zijn oranje reddingsvest, voorschrift daar (zoals ik hem verteld had), omdat een Fransman simpelweg niet op het idee kan komen dat iemand zou kunnen zwemmen die niet voor dat onderdeel geselecteerd is op de Olympische spelen.

Tags: zwemmen, regels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hedel

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 68040

Voorgaande reizen:

02 Mei 2020 - 20 September 2020

Ronde van Friesland

01 Mei 2019 - 30 Juli 2019

Van de Mediterranée naar de Main.

21 Mei 2018 - 21 Mei 2018

Middellandse zee 2018

30 April 2017 - 30 September 2017

WeerHetDriehoekjeMaasMoezelRijn

05 Juli 2016 - 31 Augustus 2016

DriehoekjeMaasMoezelRijn

20 Mei 2015 - 30 September 2015

Berlijn

05 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

Overwinteren in Port St Louis du Rhone

Landen bezocht: