Rudi Carrell - Reisverslag uit Agde, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Rudi Carrell - Reisverslag uit Agde, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Rudi Carrell

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

23 Augustus 2018 | Frankrijk, Agde

Soms geraken liedjes maar niet uit je hoofd. Vandaag zong ik de hele dag een liedje van Rudi Carrell. De inzending van Nederland voor het Eurovisie songfestival in 1960. Één na laatste, net voor Luxemburg.

Wat een geluk dat ik 'n stukje van de wereld ben
Dat ik de wijsjes van de sijsjes en de merels ken
En dat ik mee mag doen met al wat leeft
En mee mag ademen met al wat adem heeft

Schitterende tekst en fraai klankrijm. Marjon vind Rudi Carrell een kruising tussen Frank Marsmeier en Harvey Weinstein. Ik vind daar geen bewijs voor, behalve zijn uitstraling. De klasse van het liedje zou trouwens moeten afstralen op Willy van Hemert, de tekstschrijver. Wat heeft die man veel belangwekkende dingen gedaan! Roedie Carrell moet geëerd worden omdat hij in zijn eentje een bekende dialect van het Duits heeft ontworpen:
Roedi Carrell Deutsch

Verslag uit: Frankrijk, Agde

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012