День победы - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu День победы - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

День победы

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

27 Augustus 2018 | Frankrijk, Carcassonne

Ik heb drie verschillende mutsen tijdens het varen. Van twee van de drie roepen de sluiswachters steeds "Jolie Chapeau". Natuurlijk over mijn bolhoed in de kleuren van de Franse vlag, nu FGr4anrijk wereldkampioen is. Ik slijm rustig mee! Dan heb ik nog een muts in de kleuren van onze gastheer, de Voie navigable Francais. Gekocht trouwens in Oostenrijk tijdens een fietstocht met Kees en Thea Quik. Thea moet ook nog zo'n muts hebben. Tenslotte heb ik tijdens een reis naar St Petersburg in 2005 nog een muts gekocht ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van de overwinning van het Russische leger op Nazi Duitsland. Op de muts staat "Dag van de overwinnig" ( zie titel ). Vorige week sprak ik een Russische vrouw - die van die reflecterende billen -, die eindelijk ook eens vrij op vakantie kon. "Ieder gezin heeft wel iemand te betreuren", zei ze. Na 63 jaar!!!

Tags: Rusland, Muts

Verslag uit: Frankrijk, Carcassonne

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012