Sluis kapot. - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu Sluis kapot. - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Marjon Numan - WaarBenJij.nu

Sluis kapot.

Door: Hans Numan

Blijf op de hoogte en volg Marjon

05 Juli 2016 | Nederland, Veghel

Toen wij in 2013 door Frankrijk voeren, deden we zo'n 480 sluizen. Gemiddeld meer dan 10 per dag. Elke dag was er wel eentje kapot, maar handige monteurs reden de hele dag af en aan om bij eerste oproep de mankement te verhelpen. Nu we op dag 1 besloten via het nieuwe Maxima kanaal naar het zuiden te varen, komen we ook in Nederland al flink wat sluizen tegen. Bij de Veghelse sluis, nummer 4 van vandaag, hield het echter abrupt op. Nadat een vriendelijke sluismeester(es) - es? sluismeesteres klinkt als een nieuwe variant van SM - had gemeld dat ze de sluis voor ons in gereedheid ging brengen, sprongen de lichten op dubbel rood. "Zie ik dat goed, sluismeester", riep Marjon door de marifoon, "wordt de sluis niet meer bediend ?". "Het schijnt zo" zei de sluismeesteres, "hij sprong direct op storing. Ik ga de monteur bellen". Daar konden we lang op wachten. Tenslotte draaiden we om en gingen in het stadshaventje van Veghel Liggen. Een gezellig dingetje wisten we nog van een vorige keer. Paraplu gekocht bij de Blokker. Is echt nodig.

Marjon

Hans en Marjon Numan zijn per 1 october beide met pensioen en gaan de winter doorbrengen in Port st Louis du Rhone. Tijd voor het inrichten van een reisverslag. Het boek start op zaterdag 27 september 2012

Actief sinds 29 Sept. 2012